Kuukauden innovaattori: Rosemarie Ceder
Innovaatio: Magneetti astianpesukoneeseen



Ovatko kupit tiskikoneessa puhtaita vai likaisia? Rosemarie kyllästyi siihen, että hänen täytyi nostella lasten kaakaomukeja koneesta vastatakseen kysymykseen. Tästä tuli sysäys tiskikonemagneetin kehittämiselle. Magneetti näyttää selvästi, onko koneessa puhtaita vai likaisia astioita. Rosemarie on työskennellyt SmartaSakerin kanssa vuodesta 2006, ja nykyään tiskikonemagneettia myydään pääasiassa yksityishenkilöille, mutta sitä käytetään usein myös työpaikoilla.

 

 

Rosemarie varttui Järfällan kaupungissa, mutta asuu nykyään Hässelbyn kylässä Tukholmassa. Rosie on työskennellyt esikoulussa ja useilla huoltoasemilla, mutta perhe-elämä ja rooli kolmen lapsen äitinä ovat aina olleet hänelle ensisijaisia. 



"Kyllästyin arvailemaan, oliko koneessa puhtaita vai likaisia astioita"

 



Rosie sanoo keksineensä tiskikonemagneetin, koska tarvitsi sitä itse.

 

"Kyllästyin arvailemaan, oliko koneessa puhtaita vai likaisia astioita. Halusin yksinkertaistaa jokapäiväistä elämää ja aloin miettiä, mikä olisi paras tapa tehdä se. "

 

Samoihin aikoihin Rosie kuuli läheiseltä tuttavaltaan, että tämä ongelma on olemassa myös työpaikalla.

 

"Ystäväni työpaikalla ongelma ratkaistiin tavallisella A4-arkilla. Paperin toiselle puolelle oli kirjoitettu 'puhtaat astiat' ja toiselle puolelle 'likaiset astiat'. Paperi teipattiin sitten astianpesukoneeseen, mutta aina kun joku avasi koneen, se irtosi."

 

Rosie ymmärtää, että kysyntää on ja että useat muutkin kuin hän haluavat ongelmaan ratkaisun.

 

"Tiskimagneetti myy itse itsensä, mikä on onni, koska en ole mikään myyntimies"



Kesti vain muutama kuukausi, ennen kuin Rosie sai ideansa toteutettua. Aluksi hän rakensi tiskikonemagneetin itse kotona keittiössä.

 

"Mutta kun tilauksia tuli lisää, oli liian raskasta istua ja tehdä tätä yksin.

Niinpä otin yhteyttä yritykseen, joka voisi valmistaa minulle tiskikonemagneetin. Nykyään ne tulevat valmiina ja ovat paljon ammattimaisempia."

 

 

Rosie on joskus ollut messuilla esittelemässä innovaatiotaan, mutta hän ei oikein nauti esillä olosta.

 

“Tiskikonemagneetti myy itse itsensä, mikä on onni, koska en ole mikään myyntimies. SmartaSakerilta otettiin minuun yhteyttä, kun olin esittelemässä tuotetta Tukholman messuilla. Vuodesta 2006 lähtien olen ollut SmartaSakerin innovaattori."

 



"Ei hienostella - tärkeintä on selkeys ja ymmärtäminen"

 


"Helpointa on ollut tuotteen myyminen. Olen tästä hyvin kiitollinen. Mielestäni salaisuus on se, että siinä ei hienostella - tärkeintä on selkeys ja ymmärtäminen.

 

Rosie kertoo saavansa usein myönteisiä reaktioita ympärillään olevilta ihmisiltä, ja hänen innovaatiotaan käytetään sekä kotona että työpaikalla.

 

"Kehitin ensin ruotsinkielisen tiskikonemagneetin. Nykyään se on kuitenkin käännettynä sekä englannin- että norjankieliseksi tekstiksi."



Rosie otti junan toimittaessaan tiskikonemagneetteja.

 


"Halusin säästää postikuluissa, joten pakkasin laukkuni täyteen tiskikonemagneetteja ja lähdin junalla matkaan. Sitten ajelin ympäriinsä ja toimitin tiskikonemagneettejani jälleenmyyjille."

 

Vaikka Rosie ei nykyään ehdi tehdä henkilökohtaisia toimituksia, hän pitää mielellään yhteyttä jälleenmyyjiinsä. Nyt hän ylläpitää verkkokauppaa, jossa hän myy tiskikonemagneettejaan ja muita tuotteita, kuten esiliinoja, tiskirättejä ja kangaskasseja, joissa on hänen itsensä ompelemat brodeeraukset. 

 

"Minulla ei ole suunnitelmissa kehittää uusia innovaatioita. Tiskikonemagneetti oli erittäin helppo kehittää, joten tuntuu pelottavalta ajatukselta siirtyä taas tuotekehitysvaiheeseen, jos siitä tulisikin hankalaa. Minulla on tarpeeksi tekemistä nyt, ja pidän vapaudesta työskennellä silloin, kun haluan."

Kuukauden innovaattori: Rosemarie Ceder
Innovaatio: Magneetti astianpesukoneeseen



Ovatko kupit tiskikoneessa puhtaita vai likaisia? Rosemarie kyllästyi siihen, että hänen täytyi nostella lasten kaakaomukeja koneesta vastatakseen kysymykseen. Tästä tuli sysäys tiskikonemagneetin kehittämiselle. Magneetti näyttää selvästi, onko koneessa puhtaita vai likaisia astioita. Rosemarie on työskennellyt SmartaSakerin kanssa vuodesta 2006, ja nykyään tiskikonemagneettia myydään pääasiassa yksityishenkilöille, mutta sitä käytetään usein myös työpaikoilla.

 

 

Rosemarie varttui Järfällan kaupungissa, mutta asuu nykyään Hässelbyn kylässä Tukholmassa. Rosie on työskennellyt esikoulussa ja useilla huoltoasemilla, mutta perhe-elämä ja rooli kolmen lapsen äitinä ovat aina olleet hänelle ensisijaisia. 



"Kyllästyin arvailemaan, oliko koneessa puhtaita vai likaisia astioita"

 



Rosie sanoo keksineensä tiskikonemagneetin, koska tarvitsi sitä itse.

 

"Kyllästyin arvailemaan, oliko koneessa puhtaita vai likaisia astioita. Halusin yksinkertaistaa jokapäiväistä elämää ja aloin miettiä, mikä olisi paras tapa tehdä se. "

 

Samoihin aikoihin Rosie kuuli läheiseltä tuttavaltaan, että tämä ongelma on olemassa myös työpaikalla.

 

"Ystäväni työpaikalla ongelma ratkaistiin tavallisella A4-arkilla. Paperin toiselle puolelle oli kirjoitettu 'puhtaat astiat' ja toiselle puolelle 'likaiset astiat'. Paperi teipattiin sitten astianpesukoneeseen, mutta aina kun joku avasi koneen, se irtosi."

 

Rosie ymmärtää, että kysyntää on ja että useat muutkin kuin hän haluavat ongelmaan ratkaisun.

 

"Tiskimagneetti myy itse itsensä, mikä on onni, koska en ole mikään myyntimies"

Kesti vain muutama kuukausi, ennen kuin Rosie sai ideansa toteutettua. Aluksi hän rakensi tiskikonemagneetin itse kotona keittiössä.

 

"Mutta kun tilauksia tuli lisää, oli liian raskasta istua ja tehdä tätä yksin.

Niinpä otin yhteyttä yritykseen, joka voisi valmistaa minulle tiskikonemagneetin. Nykyään ne tulevat valmiina ja ovat paljon ammattimaisempia."

 

 

Rosie on joskus ollut messuilla esittelemässä innovaatiotaan, mutta hän ei oikein nauti esillä olosta.

 

“Tiskikonemagneetti myy itse itsensä, mikä on onni, koska en ole mikään myyntimies. SmartaSakerilta otettiin minuun yhteyttä, kun olin esittelemässä tuotetta Tukholman messuilla. Vuodesta 2006 lähtien olen ollut SmartaSakerin innovaattori."

 



"Ei hienostella - tärkeintä on selkeys ja ymmärtäminen"

 


"Helpointa on ollut tuotteen myyminen. Olen tästä hyvin kiitollinen. Mielestäni salaisuus on se, että siinä ei hienostella - tärkeintä on selkeys ja ymmärtäminen.

 

Rosie kertoo saavansa usein myönteisiä reaktioita ympärillään olevilta ihmisiltä, ja hänen innovaatiotaan käytetään sekä kotona että työpaikalla.

 

"Kehitin ensin ruotsinkielisen tiskikonemagneetin. Nykyään se on kuitenkin käännettynä sekä englannin- että norjankieliseksi tekstiksi."



Rosie otti junan toimittaessaan tiskikonemagneetteja.

 


"Halusin säästää postikuluissa, joten pakkasin laukkuni täyteen tiskikonemagneetteja ja lähdin junalla matkaan. Sitten ajelin ympäriinsä ja toimitin tiskikonemagneettejani jälleenmyyjille."

 

Vaikka Rosie ei nykyään ehdi tehdä henkilökohtaisia toimituksia, hän pitää mielellään yhteyttä jälleenmyyjiinsä. Nyt hän ylläpitää verkkokauppaa, jossa hän myy tiskikonemagneettejaan ja muita tuotteita, kuten esiliinoja, tiskirättejä ja kangaskasseja, joissa on hänen itsensä ompelemat brodeeraukset. 

 

"Minulla ei ole suunnitelmissa kehittää uusia innovaatioita. Tiskikonemagneetti oli erittäin helppo kehittää, joten tuntuu pelottavalta ajatukselta siirtyä taas tuotekehitysvaiheeseen, jos siitä tulisikin hankalaa. Minulla on tarpeeksi tekemistä nyt, ja pidän vapaudesta työskennellä silloin, kun haluan."


Mentioned products

Katso lisää

Petra Wadström
Petra Wadström
Rosemarie Ceder
Rosemarie Ceder
Staffan Gunnarsson
Staffan Gunnarsson
Bengt-Göran Persson, Gunnar Larsson & Lennart Fellinger
Bengt-Göran Persson, Gunnar Larsson & Lennart Fellinger
Kirjaudu sisään
Valitse maa